Американският интернет гигант Alphabet заплашва Австралия със закриване на търсачката си Google, ако бъде задължен да плаща на медийни компании за разпространението на тяхното съдържание. Американската група реагира на плановете на австралийското правителство за нови медийни закони, според които IT гиганти като Alphabet или Facebook трябва да плащат пари на местните медийни компании, ако разпространяват съдържанието им. Австралийското правителство иска да им се плаща и за линкове и визуализации в резултатите от онлайн търсенето, предава DPA.
Законопроектът предвижда интернет гигантите да договарят с издатели и телевизионни оператори такса за използване. Ако преговорите се провалят, назначен от държавата арбитър трябва да определи какви да са ставките. Google била готова да плати на издателите пари за тяхното съдържание, но не при условията, предложени от австралийското правителство.
„Ако тази версия на медийните насоки стане закон, тогава няма да имаме друга реалистична възможност, освен да направим функцията за търсене на Google в Австралия недостъпна“, казва по време на изслушване в австралийска парламентарна комисия мениджърът на Alphabet Мел Силва, отговарящ за Австралия и Нова Зеландия. „И това би било лош резултат не само за нас, но и за австралийците, медийното разнообразие и малкия бизнес, които използват нашите продукти всеки ден“.
Бърза реакция дойде от премиера Скот Морисън: „Не реагираме на заплахи“. Австралийският парламент и правителството са били отговорни за изготвянето на законите за това, което може да се прави в страната, пояснява Морисън. "Това се прави в нашия парламент. Прави се от нашето правителство. И така работят нещата в Австралия".
Силва осъди закона като пристрастен. Той криел неизчислими рискове за финансите и операциите на Google. Facebook също се обяви против него и заплаши да премахне новинарското съдържание (нюзфийда) от своята платформа в Австралия.
Страната може да стане една от първите, принуждаващи дигиталните платформи да плащат за използваното съдържание. Правителството е поискало Австралийската комисия за конкуренцията и потребителите да изработи задължителен кодекс, който да регулира отношенията между медиите и цифровите платформи. Предишната идея бе кодексът да бъде доброволен, но преговорите с двете платформи се провалиха.
В него ще бъдат включени задължения за споделяне на данни, класация и подреждане на новинарско съдържание, както и споделяне на приходите, генерирани от новини. Предвиждат се и обвързващи механизми за решаване на спорове.
От всеки 100 австралийски долара, похарчени за реклама, близо една трета отива при Google и Facebook, показват данните на комисията по конкуренцията.
Австралийският пазар на онлайн реклами се оценява на близо 9 млрд. австралийски долара (5,72 млрд долара) годишно и нарасна над осем пъти от 2005 г., посочви министърът на финансите Джош Фрайденберг.


Общинските съветници, съдени с Коцев, искат преразглеждане на мерките им за неотклонение
До края на тази година трябва да бъде възложено техническо обследване на Аспаруховия мост
ДПС-НН се срещна с Радев: Този парламент е приключил своя политически живот
Излъчиха първенците в Общинските ученически игри във Варна
Ето къде няма вода във Варна днес
Младите се лъжат, че контролират информацията. Залагат и губят всичко
Blackrock смята, че 2026г ще е година на диференциация
Миран от Фед каза, че инфлацията е близо до целта
ЕС затяга санкциите срещу Беларус след хода на САЩ да привлече Минск
След протеста: Идват битки за честни избори, правосъдие и прозрачност във всичко
ID. Polo - избор от 4 двигателя и цена под 25 000 евро
Audi възражда легенда от 90-те години
Топ 10 на най-бавните коли от 0 до 100 км/ч
Maserati се отказа от 4-цилиндровия си мотор
Завръщането на Skoda Fabia RS зависи от успеха на друг модел
Манолова: След оставката следващата стъпка са честни избори
По сръбска телевизия: Борисов е сърбин, който не може да признае, че сърбин ВИДЕО
Време за промени в ИК има, машините могат да върнат доверието в гласуването
Сигнал за бомба на летището в Сараево, има евакуирани
Русия заяви, че е поела пълен контрол над ключовия град Купянск